Pengaruh Lokasi, Kelengkapan Produk Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Di Toko Ecky

Authors

  • Gideon Todianto Palobo Universitas Kristen Indonesia Toraja
  • Dina Ramba Universitas Kristen Indonesia Toraja
  • Rati Pundissing Universitas Kristen Indonesia Toraja

DOI:

https://doi.org/10.59031/jmsc.v2i1.330

Keywords:

influence of location, product completeness and price, purchasing decisions

Abstract

This research is to find out how to analyze the factors that encourage consumers to make purchases at Ecky Stores, North Toraja Regency. This type of research uses quantitative descriptive research where researchers encourage consumers to make purchases at Ecky Stores, Toraja Regency. The results of this study indicate that for the cultural factor variable, the tcount is 0.613 < ttable 1.721 and the significant level is 0.546 > 0.05, thus H1 is rejected. The results of the analysis for the completeness factor of the product are proven by the statistical results of the t-test for the dimensions of product completeness of 0.003 <0.05 and the tcount value of 1.342 > ttable 1.721 and the regression coefficient has a positive value of 0.325, so research proves that H2 product completeness factor (X2) is accepted and the results of the analysis for the price factor variable obtained a number of 0.389 > 0.05 and a tcount value of 0.880 <ttable 1.721 thus the H3 price factor (X3) is rejected.

References

Agustini, Ni Kadek Devi Aprillia. 2017. Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Keputusan Membeli Di Online Shop Mahasiswa Jurusan Pendidikan Ekonomi Angkatan Tahun 2012. Jurnal Pendidikan Ekonomi Undiksha Volume 9 No.1

Agustini, T dan Budiyanto. 2015. Pengaruh struktur aktiva, profitabilitas dan ukuran perusahaan terhadap struktur modal. Jurnal Ilmu dan Riset Manajemen, Vol 4 No 8, Agustus 2015.

Amalia, R. M., & Utami, D. Y. (2018). Pemberian Reward Berdasarkan Penilaian Kinerja Karyawan Dengan Metode Ahp Pada Pt. Anugerah Protecindo. JITK (Jurnal Ilmu Pengetahuan Dan Teknologi Komputer), 3(2), 181–188.

Ansari Harahap, Dedy dan Amanah, Dita. 2015. “Pengantar Manajemen”. Bandung: Alfabeta

Armstrong, Kotler 2015, “Marketing an Introducing Prentice Hall twelfth edition” , England : Pearson Education, Inc

Armstrong, Kotler 2015, “Marketing an Introducing Prentice Hall twelfth

edition” , England : Pearson Education, Inc

Assauri, Sofjan. 2013. Manajemen Pemasaran. Jakarta : Rajawali Pers

Basu, Swastha.2010.Manajemen Pemasaran : Analisa dan Perilaku Konsumen. Yogyakarta. BPFE UGM

Budi Utami, B. (2015). Pengaruh Model Pembelajaran Problem Solving Dan Student Teams Achievement Divisions (STAD) Berkombinasi Drill And Practice Dengan Memperhatikan Kemampuan Matematika Terhadap Prestasi Belajar Siswa (Pokok Bahasan Konsep Mol Kelas X MIPA SMA Negeri 3 Surakarta Semester Genap Tahun Pelajaran 2014/2015). Jurnal Pendidikan Kimia (JPK), 4(4), 71-79.

Charles Lamb, W.et.al. 2001. Pemasaran. Edisi Pertama, Salemba Empat: Jakarta

Deno Rahayu Subing.(2018).”Hubungan Pengetahuan, Sikap, Dan Perilaku Penggunaan Alat Pelindung Diri Dengan Kejadian Kecelakaan Kerja Pada Tenaga Kerja Bangunan Di Perumahan Hajimena Lampung Selatan”.Skirpsi.Fakultas Kedokteran.Universitas Lampung.

Djaslim Saladin, 2017, Intisari Pemasaran dan Unsur-unsur Pemasaran, cetakan keempat, Linda Karya, Bandung

Fandy Tjiptono, 2008 .Strategi Pemasaran, Edisi III, Yogyakarta : CV. Andi Offset

Filanrizky Anggraita N, 2013. Analisa Faktor yang mempengaruhi perilaku konsumen dalam membeli sepatu merek Gosh. Universitas Muhammadiyah Surakarta : Surakarta

James F. Engels. 2015 Consumer Behavior. South-Western Collage Pub.

Kotler, Philip dan Kevin Lane Keller. 2017. Manajemen Pemasaran. Edisi 1.Alih bahasa: Bob sabran, MM. Jakarta :Erlangga

Kotler, Philip. 2008. Manajemen Pemasaran Edisi 12 Jilid 2. Jakarta: Indeks

Kotler, Philip. 2010. Manajemen Pemasaran. Edisi tiga belas Bahasa Indonesia.Jilid 1 dan 2.Jakarta : Erlangga.

Lupiyoadi, (2012), Manajemen Pemasaran Jasa Teori dan Praktik, Jakarta: Salemba Empat.

Marcdante, dkk., 2013. Nelson Ilmu Kesehatan Anak Esensial Edisi Keenam. Elsevier - Local. Jakarta.

Mujiyana, Inge Elissa. 2013. Analisis Faktor-faktor yang Mempengaruhi Keputusan Pembelian via Internet pada Toko Online. J@ti Undip vol.VIII, no.3, pp:143-152.

Schiffman, L.G., & Kanuk, L.L. (2010). Consumer Behaviour (10th ed). New Jersey, Pearson Prentice Hall.

Selli Septia Malani. (2016). Asuhan Kebidanan Pada Ibu Nifas Dengan Perawatan Luka Perineum Di BPM bd. Siti Fatimah Kota Tasikmalaya. Stikes Muhammadiyah Ciamis

Soewito, Yudhi. 2013. Kualitas Produk, Merek Dan Desain Pengaruhnya Terhadap Keputusan Pembelian Sepeda Motor Yamaha Mio. Jurnal EMBA. Vol. 1 No. 3 Juni 2013, Hal. 218-229.

Sugiyono. (2016). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Bandung: PT Alfabet.

Sugiyono. 2008. Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R&D. Bandung : ALFABETA

Tjiptono & Chandra, G. ( 2013). Pemasaran Strategik. Edisi Kedua. Yogyakarta Yogyakarta: ANDI

Downloads

Published

2024-01-20