The Influence Of Consumer Behavior On Purchasing Decisions Of Beauty Products On E-Commerce Platforms In South Jakarta
DOI:
https://doi.org/10.59031/jmsc.v2i1.359Keywords:
Consumer Behavior, South Jakarta, Purchase Decision, E-CommerceAbstract
This writing aims to examine the influence of Consumer Behavior on the Purchase Decision of Beauty Products on e-commerce platforms in South Jakarta. The population in this study consists of individuals who purchase beauty products using e-commerce in South Jakarta. and the exact number is unknown. The sampling technique employed is Accidental Sampling using the Lemeshow formula. with a sample size of 68 respondents. The data collection method utilized is a questionnaire. The data analysis techniques include descriptive analysis. quantitative analysis. simple regression analysis. hypothesis testing (t-test). and coefficient of determination. processed using Statistical Product and Service Solution (SPSS) version 25.0. The research findings indicate that Consumer Behavior has a positive and significant influence on the Purchase Decision of Beauty Products on e-commerce platforms in South Jakarta.
References
, M. Y., dkk. (2023). Pengaruh Konsumen dan Persepsi Konsumen Terhadap Keputusan Pembelian Produk Pakaian Bekas di Pasar Inpres Naikoten 1 Kota Kupang (Studi Pada Mahasiswa/I Universitas Nusa Cendana), 4(2), 335-347.
Al, R. H., & Tri, I. A. (2015). Pengaruh Inovasi Produk dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Sepeda Motor Yamaha di Kota Tangerang Selatan. Perspektif, 16(1), 39-49. https://doi.org/2550-1778
Emzir. 2019. Metodologi Penelitian Pendidikan. Depok : PT. Raja Grafindo Persada.
Engel, James F., Roger D Blackwell, dan Paul W Miniard. 1994. Perilaku Konsumen, Alih bahasa Budiyanto, Jakarta : Binarupa Aksara.
Ghozali, Imam. 2018. Aplikasi Analisis Multivariate Dengan Program IBM SPSS 25. Semarang : Badan Penerbit Universitas Diponegoro.
Hasan, Iqbal dan Misbahuddin. 2016. Analisa Data Penelitian dengan Statistik, Edisi 2. Jakarta : PT. Bumi Aksara
Kotler, P. & Keller, L. K. (2008). Manajemen Pemasaran. Jakarta.
Kotler, P. & Keller, L. K. (2009). Manajemen Pemasaran. Jakarta
Kotler, Philip & Amstrong, Gary. 2015. Prinsip-prinsip Pemasaran. Jilid 2. Edisi 12. Erlangga, Jakarta
Kotler, Philip. 1997. Manajemen Pemasaran. Alih Bahasa : benyamin Molan. Jakarta : PT. INDEKS.
Kotler, Philip. 2005. Marketing Management.11th Edition. Pearson Education Inc, NewJersey
Mangkunegara, A. A. Anwar Prabu. 2002. Perilaku Konsumen. Bandung : PT. Refika Aditama
Maulidizen, A., Nugraha, R., Muctar, A. H., Naibaho, M. H. A. A., Thoriq, M. R., Zuhri, N. A., & Zakiyah, N. R. (2023). Pelatihan dan Workshop Promosi Digital Produk Unggulan BUMDES Sebagai Penggerak Ekonomi Masyarakat di Desa Waru Kecamatan Parung Kabupaten Bogor. ALKHIDMAH: Jurnal Pengabdian dan Kemitraan Masyarakat, 1(4), 157-166.
Maulidizen, A., Nugraha, R., Muchtar, A. H., Naibaho, M. H. A. A., Thoriq, M. R., Zuhri, N. A., & Zakiyah, N. R. (2023). Pelatihan dan Workshop Pengembangan Produk Unggulan BUMDES Sebagai Penggerak Ekonomi Masyarakat di Desa Waru Kecamatan Parung Kabupaten Bogor. Jurnal Nusantara Berbakti, 1(4), 144-153.
Maulidizen, A., Nugraha, R., Muchtar, A. H., Naibaho, M. H. A. A., Thoriq, M. R., Zuhri, N. A., & Zakiyah, N. R. Pelatihan dan Workshop Badan Usaha Milik Desa (BUMDes) Sebagai Penggerak Ekonomi Masyarakat di Desa Waru Kecamatan Parung Kabupaten Bogor. MENARA RIAU, 17(2), 102-114.
Maulidizen, A., Sofian, E., Alawiyah, E. D. A., Nuha, F. A., Putri, J. P. G., Perdana, M. M. K., & Thoriq, M. R. (2022). Penerapan Tekonologi Pemasaran Untuk Mendorong Tingkat Penjualan Umkm Dalam Penerapan Pemasaran Melalui Media E-Commerce Shopee & Gofood. SAFARI: Jurnal Pengabdian Masyarakat Indonesia, 2(3), 128-132.
Maulidizen, A., Sofian, E., Karimah, F., Hayuningrum, N., Rizki, N. R., & Adinda, A. P. (2022). Workshop Instagram Marketing Pada Tji Liwoeng Coffee: Instagram Marketing Workshop At Tji Liwoeng Coffee. KREATIF: Jurnal Pengabdian Masyarakat Nusantara, 2(2), 51-59.
Mowen, J.C., dan Minor, M. 2007. Perilaku Konsumen. Jilid Kedua. Erlangga: Jakarta
Nisa, T. A., Deswindi, L., & Maulidizen, A. (2022). Pengaruh Citra Merek, Promosi dan Online Customer Experience Terhadap Keputusan Pembelian Studi Pada Aplikasi Tokopedia. Jurnal Penelitian Ekonomi Manajemen dan Bisnis, 1(2), 38-52.
Prasetijo, Ristiyanti dan John, I. 2005. Perilaku Konsumen. Yogyakarta: Penerbit Andi
Riyanto & Hatmawan. 2020. Metode Penelitian Kuantitatif Penelitian di Bidang Manajemen, Teknik, Pendidikan, dan Eksperimen. Sleman : Deepublish
Sastha, B. dan Handoko, T. H. 2006. Manajemen Pemasaran; Analisa Perilaku Konsumen. Edisi Kelima. Liberty. Yogyakarta
Schiffman, Leon, L. Lazar Kanuk. 2008. Perilaku Konsumen. Alih Bahasa : Zoelkifli Kasip. Jakarta : PT. INDEKS.
Setiadi, J. N. (2003). Perilaku Konsumen : Konsep Implikasi Untuk Strategi dan Penelitian Pemasaran. Jakarta : Prenada Media
Simamora, Bilson. 2001. Panduan Riset perilaku Konsumen. Jakarta : PT. Gramedia Pustaka Utama
Sugiyono. 2018. Metode Penelitian Kuantitatif. Bandung: Alfabeta.
Sumarwan, Ujang. 2002. Perilaku Konsumen. Bogor: Ghalia Indonesia.
Sutisna. 2002. Perilaku Konsumen dan Komunikasi Pemasaran. Bandung : PT. Remaja Rodaskaya.
Swastha DH, Basu dan Handoko. 2000. Manajemen Pemasaran, Analisa Perilaku Konsumen. Yokyakarta : BPFE
Wawan, A dan Dewi, M. 2021. Teori dan Pengukuran Pengetahuan, Sikap Dan Perilaku Manusia. Yogyakarta : Nuha Medika