The Influence Of Consumer Behavior On Purchasing Decisions Of Beauty Products On E-Commerce Platforms In South Jakarta

Authors

  • Lia Siti Julaeha Sekolah Tinggi Ilmu Manajemen dan Ilmu Komputer ESQ
  • Natasha Adistya Puteri Sekolah Tinggi Ilmu Manajemen dan Ilmu Komputer ESQ

DOI:

https://doi.org/10.59031/jmsc.v2i1.359

Keywords:

Consumer Behavior, South Jakarta, Purchase Decision, E-Commerce

Abstract

This writing aims to examine the influence of Consumer Behavior on the Purchase Decision of Beauty Products on e-commerce platforms in South Jakarta. The population in this study consists of individuals who purchase beauty products using e-commerce in South Jakarta. and the exact number is unknown. The sampling technique employed is Accidental Sampling using the Lemeshow formula. with a sample size of 68 respondents. The data collection method utilized is a questionnaire. The data analysis techniques include descriptive analysis. quantitative analysis. simple regression analysis. hypothesis testing (t-test). and coefficient of determination. processed using Statistical Product and Service Solution (SPSS) version 25.0. The research findings indicate that Consumer Behavior has a positive and significant influence on the Purchase Decision of Beauty Products on e-commerce platforms in South Jakarta.

Author Biographies

Lia Siti Julaeha, Sekolah Tinggi Ilmu Manajemen dan Ilmu Komputer ESQ

Department of Management

Natasha Adistya Puteri, Sekolah Tinggi Ilmu Manajemen dan Ilmu Komputer ESQ

Department of Management

References

, M. Y., dkk. (2023). Pengaruh Konsumen dan Persepsi Konsumen Terhadap Keputusan Pembelian Produk Pakaian Bekas di Pasar Inpres Naikoten 1 Kota Kupang (Studi Pada Mahasiswa/I Universitas Nusa Cendana), 4(2), 335-347.

Al, R. H., & Tri, I. A. (2015). Pengaruh Inovasi Produk dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Sepeda Motor Yamaha di Kota Tangerang Selatan. Perspektif, 16(1), 39-49. https://doi.org/2550-1778

Emzir. 2019. Metodologi Penelitian Pendidikan. Depok : PT. Raja Grafindo Persada.

Engel, James F., Roger D Blackwell, dan Paul W Miniard. 1994. Perilaku Konsumen, Alih bahasa Budiyanto, Jakarta : Binarupa Aksara.

Ghozali, Imam. 2018. Aplikasi Analisis Multivariate Dengan Program IBM SPSS 25. Semarang : Badan Penerbit Universitas Diponegoro.

Hasan, Iqbal dan Misbahuddin. 2016. Analisa Data Penelitian dengan Statistik, Edisi 2. Jakarta : PT. Bumi Aksara

Kotler, P. & Keller, L. K. (2008). Manajemen Pemasaran. Jakarta.

Kotler, P. & Keller, L. K. (2009). Manajemen Pemasaran. Jakarta

Kotler, Philip & Amstrong, Gary. 2015. Prinsip-prinsip Pemasaran. Jilid 2. Edisi 12. Erlangga, Jakarta

Kotler, Philip. 1997. Manajemen Pemasaran. Alih Bahasa : benyamin Molan. Jakarta : PT. INDEKS.

Kotler, Philip. 2005. Marketing Management.11th Edition. Pearson Education Inc, NewJersey

Mangkunegara, A. A. Anwar Prabu. 2002. Perilaku Konsumen. Bandung : PT. Refika Aditama

Maulidizen, A., Nugraha, R., Muctar, A. H., Naibaho, M. H. A. A., Thoriq, M. R., Zuhri, N. A., & Zakiyah, N. R. (2023). Pelatihan dan Workshop Promosi Digital Produk Unggulan BUMDES Sebagai Penggerak Ekonomi Masyarakat di Desa Waru Kecamatan Parung Kabupaten Bogor. ALKHIDMAH: Jurnal Pengabdian dan Kemitraan Masyarakat, 1(4), 157-166.

Maulidizen, A., Nugraha, R., Muchtar, A. H., Naibaho, M. H. A. A., Thoriq, M. R., Zuhri, N. A., & Zakiyah, N. R. (2023). Pelatihan dan Workshop Pengembangan Produk Unggulan BUMDES Sebagai Penggerak Ekonomi Masyarakat di Desa Waru Kecamatan Parung Kabupaten Bogor. Jurnal Nusantara Berbakti, 1(4), 144-153.

Maulidizen, A., Nugraha, R., Muchtar, A. H., Naibaho, M. H. A. A., Thoriq, M. R., Zuhri, N. A., & Zakiyah, N. R. Pelatihan dan Workshop Badan Usaha Milik Desa (BUMDes) Sebagai Penggerak Ekonomi Masyarakat di Desa Waru Kecamatan Parung Kabupaten Bogor. MENARA RIAU, 17(2), 102-114.

Maulidizen, A., Sofian, E., Alawiyah, E. D. A., Nuha, F. A., Putri, J. P. G., Perdana, M. M. K., & Thoriq, M. R. (2022). Penerapan Tekonologi Pemasaran Untuk Mendorong Tingkat Penjualan Umkm Dalam Penerapan Pemasaran Melalui Media E-Commerce Shopee & Gofood. SAFARI: Jurnal Pengabdian Masyarakat Indonesia, 2(3), 128-132.

Maulidizen, A., Sofian, E., Karimah, F., Hayuningrum, N., Rizki, N. R., & Adinda, A. P. (2022). Workshop Instagram Marketing Pada Tji Liwoeng Coffee: Instagram Marketing Workshop At Tji Liwoeng Coffee. KREATIF: Jurnal Pengabdian Masyarakat Nusantara, 2(2), 51-59.

Mowen, J.C., dan Minor, M. 2007. Perilaku Konsumen. Jilid Kedua. Erlangga: Jakarta

Nisa, T. A., Deswindi, L., & Maulidizen, A. (2022). Pengaruh Citra Merek, Promosi dan Online Customer Experience Terhadap Keputusan Pembelian Studi Pada Aplikasi Tokopedia. Jurnal Penelitian Ekonomi Manajemen dan Bisnis, 1(2), 38-52.

Prasetijo, Ristiyanti dan John, I. 2005. Perilaku Konsumen. Yogyakarta: Penerbit Andi

Riyanto & Hatmawan. 2020. Metode Penelitian Kuantitatif Penelitian di Bidang Manajemen, Teknik, Pendidikan, dan Eksperimen. Sleman : Deepublish

Sastha, B. dan Handoko, T. H. 2006. Manajemen Pemasaran; Analisa Perilaku Konsumen. Edisi Kelima. Liberty. Yogyakarta

Schiffman, Leon, L. Lazar Kanuk. 2008. Perilaku Konsumen. Alih Bahasa : Zoelkifli Kasip. Jakarta : PT. INDEKS.

Setiadi, J. N. (2003). Perilaku Konsumen : Konsep Implikasi Untuk Strategi dan Penelitian Pemasaran. Jakarta : Prenada Media

Simamora, Bilson. 2001. Panduan Riset perilaku Konsumen. Jakarta : PT. Gramedia Pustaka Utama

Sugiyono. 2018. Metode Penelitian Kuantitatif. Bandung: Alfabeta.

Sumarwan, Ujang. 2002. Perilaku Konsumen. Bogor: Ghalia Indonesia.

Sutisna. 2002. Perilaku Konsumen dan Komunikasi Pemasaran. Bandung : PT. Remaja Rodaskaya.

Swastha DH, Basu dan Handoko. 2000. Manajemen Pemasaran, Analisa Perilaku Konsumen. Yokyakarta : BPFE

Wawan, A dan Dewi, M. 2021. Teori dan Pengukuran Pengetahuan, Sikap Dan Perilaku Manusia. Yogyakarta : Nuha Medika

Downloads

Published

2024-01-31